dinsdag 24 mei 2011

Discussiegroep mode

Bedrijf/opdrachtgever:
Astrid van de Post
Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
Op 21 maart 2011 heb ik meegedaan aan een discussiegroep over mode. De discussiegroep was bedoeld voor de scriptie van vierdejaars studente Astrid van de Post. De opdracht was om actief mee te doen tijdens de discussie en om duidelijk je eigen mening naar voren te brengen.

Verloop opdracht:
Astrid had 8 studentes gevraagd om mee te doen aan deze discussie. Ze had verschillende vragen, stellingen en foto’s die ze ons liet zien. Wij moesten hier op reageren. Ik vind het zelf altijd erg leuk om mee te doen aan dit soort opdrachten omdat ik het leuk vind om te discussiĆ«ren en meningen van andere mensen te horen. De opdracht verliep erg goed. 

Ontwikkelde competenties:
De volgende competenties heb ik hierbij ontwikkeld:
1.       Oordeelsvorming
2.       Mondelinge communicatie

Competentie 1:  Oordeelsvorming

Situatie:  Tijdens de discussiegroep moest ik mijn mening geven over de mode van nu en vroeger. Naast dat ik mijn eigen mening moest geven was het ook belangrijk dat ik naar de meningen van andere luisterde. De discussiegroep bestond uit 8 mensen en Astrid die de discussie begeleiden. Het doel was om doormiddel van de discussie Astrid meer inzicht te geven in de meningen van de doelgroep 18 t/m 25.

Taken: Mijn taak ten aanzien van de competentie was om een zo duidelijke mogelijk oordeel vormden over de stellingen, vragen en foto’s die Astrid liet zien. Astrid heeft voordag de discussie begon duidelijk gezegd dat het belangrijk was dat we allemaal onze eigen meningen moesten geven. Dit heb ik natuurlijk gedaan en daarnaast heb ik mijn meningen goed proberen te onderbouwen.

Acties:  Voordat ik naar de discussiegroep ging heb ik op internet wat research gedaan over de laatste mode. Ik heb vooral gekeken naar de dingen die ik erg leuk en interessant vond zodat ik bij de discussiegroep kennis had van de laatste mode. Ik heb hier natuurlijk toen ook al een oordeel over gevormd. Tijdens de discussiegroep heb ik over verschillende foto’s een oordeel moeten geven en ook een motivatie natuurlijk. De discussiegroep duurde anderhalf uur. 

Resultaat: Doordat ik er actief heb meegedaan tijdens de discussie heeft Astrid nu goed inzicht gekregen in de meningen van deze doelgroep. Astrid was erg tevreden over de discussie. Astrid vertelde ook dat ze een eigen bedrijfje had en dat ze regelmatig mensen zocht om mee te helpen met opdrachten. Ik heb me hier gelijk voor aangemeld en dit heeft mij later ook nog erg leuke opdrachten opgeleverd (promoten voor Fashion cheque).

Terugkoppeling: Ik vind dat ik het erg goed gedaan heb. Ik heb actief deelgenomen aan de discussiegroep en heb duidelijk een oordeel gevormd over bepaalde foto’s en stellingen. Als ik nog een keer mag deelnemen aan een discussiegroep zou ik het niet anders doen als bij deze discussiegroep.

Competentie 2:  Mondelinge communicatie

Situatie: Tijdens de discussiegroep moest ik door te communiceren met de rest van de groep zo goed mogelijk mijn meningen en standpunten over brengen. De discussiegroep bestond uit 8 mensen. Het doel was om doormiddel van de discussie Astrid meer inzicht te geven in de meningen van de doelgroep 18 t/m 25 over mode. 

Taken: Mijn taak ten aanzien van de competentie was om mijn mening te geven over sommige stellingen en om deze mening ook te motiveren. Tijdens de discussiegroep hebben we ook een rollenspel gedaan. Er werd van mij verwacht dat ik actief zou meedoen aan de discussie en dat ik duidelijk mijn eigen mening zou geven.

Acties:  Voordat ik naar de discussiegroep ben gegaan heb ik me ingelezen met de informatie die ik van Astrid had gekregen. Ook heb ik gekeken op verschillende internetsites over mode. De discussie duurde ongeveer anderhalf uur. Tijdens deze discussie hebben we ook een paar rollenspellen gedaan. De rollenspellen gingen ook over het promoten van Fashion cheque.  Na de discussie heb ik me bij Astrid opgegeven als promotor voor Fashion cheque. 

Resultaat: Doordat ik mezelf goed had voorbereid, kan ik goed deelnemen aan de discussiegroep. Ik heb nooit moeite gehad met het uitten van mijn mening en ik vind het ook erg leuk om deel te nemen aan dit soort discussiegroepen. Doordat ik goed heb meegedaan aan de discussie  en ook een goed rollenspel had gespeeld ben ik door Astrid gevraagd of ik mee wilden doen aan het promoten van Fashion cheque.

Terugkoppeling: Ik vind dat ik het goed gedaan heb. Ik heb er nog een andere leisure fot life opdracht uit kunnen halen, waar ik ook erg blij om ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten