dinsdag 24 mei 2011

Promoten Fashion Cheque

Bedrijf/opdrachtgever:
Astrid van de Post
Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:Op dinsdag 10 mei en woensdag  11 mei heb ik meegedaan aan een kleine promotie tour voor Fashion Cheque in Zeist en Breda. Fashion cheque is de algemene modecadeaubon van Nederland waarmee je op een leuke en persoonlijke manier mode cadeau kunt geven en krijgen. Van avondkleding tot jeans en van accessoires tot schoenen. Fashion cheque is er voor iedere maat en smaak. Fashion cheque is in meerdere keren te besteden tot het tegoed op is. De giftcard wordt geaccepteerd door boetieks, kleine en grote ketens in ieder segment. Mijn rol was om bij alle winkels in Breda en Zeist langs te gaan om te vragen of ze de Fashion cheque wilden accepteren in hun winkels.

Verloop opdracht:
Astrid had 4studentes gevraagd om mee te doen aan deze promotie actie. De actie is zeer geslaagd. De opdrachtgever van Astrid was zeer tevreden over de winkels die na onze actie ook de bon in hun winkels heeft geaccepteerd. Na de actie werd er overleg gepleegd bij Fashion cheque om deze actie mogelijk in nog meer steden te doen.

Ontwikkelde competenties:
De volgende competenties heb ik hierbij ontwikkeld:
1.       Overtuigingskracht

Competentie 1: Overtuigingskracht
Situatie: Het doel van de promotie actie was om zoveel mogelijk winkeliers te overtuigen dat ze Fashion cheque moeten accepteren in hun winkels. In teams van twee personen gingen we een winkel binnen om daar zo mogelijk de eigenaar/manager aan te spreken en hem/haar in het kort vertellen wat Fashion cheque inhoud. Daarna moeste we ze overtuigen om de cheque te accepteren als betaalmiddel in hun winkel. 

Taken: Mijn taak ten aanzien van de competentie was om zoveel mogelijk winkeliers te overtuigen van de voordelen om Fashion cheque te accepteren in hun winkels. Er werd van mij verwacht dat ik me professioneel opstelde en dat ik kennis had van Fashion cheque (de informatie had ik een paar dagen daarvoor al ontvangen). 

Acties: Ik heb voordat ik met het promoten begon me goed ingelezen. Ik heb voor mezelf wat dingen uitgeprint zodat als ik een vraag kreeg die ik niet zou kunnen beantwoorden, ik de informatie bij de hand had om de vraag wel te kunnen beantwoorden. Voordat ik ging promoten hebben we nog een korte briefing gehad waar ik ook de kans kreeg om nog vragen te stellen. Ik heb twee dagen meegedaan aan de actie van ongeveer 6 uur per dag. Aan het eind van de dag werd even besproken hoe het was gegaan en of we misschien nog wat verbeter punten hadden voor de volgende keer.

Resultaat: Doordat ik me goed had ingelezen en goed had opgelet tijdens de briefing kon ik een goede uitleg geven aan de winkeliers. Ik kon veel van de vragen beantwoorden en heb ook winkeliers overtuigd om de Fashion cheque  te accepteren. Ik heb erg veel positieve reactie gehad op mijn aanpak van het promoten  en ben gevraagd om dit vaker te komen doen. 

Terugkoppeling: Ik vond het heel erg leuk om te doen. De opdrachtgever was een erg leuk man die ons goed kon uitleggen wat het doel was van deze actie en hoe we het konden aanpakken. Ik vind dat ik het erg goed gedaan heb. Ik heb veel positieve reacties gehad en mag vaker voor Fashion cheque komen werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten